Kurzy tvůrčího čtení.

22.02.2009 00:31

Achjo! Já si na té vysoké škole připadám tak nějak ztracená! Je nás tam moc a moc a já vždycky když mám psát esej nebo normální seminárku nebo nevim co, tak nikdy nevím, jak na to. Nějak nikdy nevím, co se po mě chce, co se ode mě čeká a tak. Myslím, že takové tápání člověka hrozně zdržuje od studia. Místo aby vešekrou sovji energii věnoval třeba té seminárce, tak musí furt přemýšlat, jestli to píše dobře a co se po něm vlastně chce. Jojo, nějaké kurzy správného psaní bych určitě ocenila (nevím, proč ten předmět na socce zrušili).

Co by ale taky nebylo od věci jsou kurzy tvůrčího čtení:-) On se nám občas někdo jako pan M. nebo Cs. tak letmo zmíní o nějakém príma studijním nebo přemýšlecím fíglu. Třeba - asi vám to bude připadat takové banální jako, ale víte jak, mi to přijde geniální, protože já jsem hlupá - třeba ještě než začnete číst nějaký text, je fajn sednout si, přečíst si třeba název nebo nějakou anotaci, když je, a hnedka si udělat názor. Co od toho textu čekáme? Na jaké otázky nám odpoví? Jak nám asi odpoví? Jakou argumentaci bude autor sledovat?

Mi přijde dobrý to takhle dělat, protože si ujasníte svůj názor a tak ještě předtím, než se nakazíte uvažováním toho autora. Tak pak můžete být kritičtí třeba, a to je dobrý:-) Já totiž když něco čtu, tak tím hrozně rychle nasáknu, a uvažuju pak jak ten člověk. A na všecky otázky si odpovídám jakoby podle něj, a vymýšlím, jak by se z jeho pozice dalo obhájit to a ono a tamto.

Chtěla bych nějaké vedení, které by mi ukázalo, jak přemýšlet a jak psát prostě:-)

No a na konec připojím klasicky jednu stížnost;-) Děsí mě angličtina. Mám sice pocit, že se celkem zlepšuju, ale neumím si představit, že bych kdy mohla čerpat třeba do bakalářky z cizojazyčných zdrojů. Protože ta angličtina přece není můj jazyk a prostě nevěřím, že si budu moct být vůbec kdy jistá tím, že tomu dostatečně rozumím a že mi neuniká to nejpodstatnější. Teď třeba přemýšlím, jestli si mám zapsat jeden předmět, co vypadá sice dobře, ale čte se tam jenom anglicky. Což by nebylo nejhorší, kdyby tam taky nebyla práce a referát. Nepřijde mi tak děsivé učit se z anglických knih, jako z nich čerpat. Z toho jsem úplně šílená.

—————

Zpět